Internationella kvinnodagen 8 mars

På tisdag är det dags att fira internationella kvinnodagen! Du som bor i Huddinge är välkommen att vara med på ett arrangemang som vi ordnar i Skogås, i samarbete med kulturföreningen Lyktan, IFFI och (s). Vi håller till i Lyktans fina lokaler i Skogås centrum och på programmet står:

13.00 Katherine Eriksson Hultman, ordförande för Internationella Föreningen för Invandrarkvinnor (IFFI), hälsar välkommen

13.00-17.00 Kvinnoföreningar och andra organisationer finns på plats med information om sin verksamhet för att stärka kvinnor (bl.a. politiska partier, kvinnojouren, LO mf.l)

13.30 Hantverksworkshops. Lär dig sticka, virka, sy och göra egna smycken.

15.00–16.00 Irena Carlsson och Tomek Kruscernicki underhåller med musik och poesi

16.00-16.30 Panelsamtal: ”kvinnor i uniform”. Ett samtal om hur det är att som kvinna arbeta i ett mansdominerat yrke.

19.00-20.30 Föreställning: ”Mitt liv i rörelsen – eller varför är bukfetma viktigare än internationell solidaritet” – en personlig, politisk och humoristisk sång- och teaterföreställning med Maria Niemi Börner.

Det är alldeles gratis att komma på arrangemanget och det kommer säljas fika till en billig peng (överskottet går till IFFI). Vi ordnar barnpassning för dem som vill. Välkommen att fira internationella kvinnodagen med oss!

—–

Vänsterpartiet Storstockholm är därtill med och ordnar en demonstation under parollen “Gränslöst systerskap” den 8 mars klockan 18.00. Demonstrationen startar på Södermalmstorg och talar gör Mahin Alipour, Carina Ohlsson, Meherit Dawit och Kristina Persdotter. Jan Hammarlund spelar musik. Arrangör: 8 mars-kommittén.