Ny ordförande i partiföreningen.

Hej alla partivänner!

Stefan LangendorfFörst och främst: Ett stort tack till nomineringen och ett ännu större tack för förtroendet att leda föreningens arbete det kommande året! Jag är mycket glad och stolt för det!

Att tacka ja till detta uppdrag var inte helt självklart när jag fick frågan. Det kräver ju en hel del kunskap, tid och engagemang och med familj och ett arbete med oregelbundna arbetstider kan det ibland kännas svårt att hitta luckorna även om viljan finns. Men efter lite diskussion med familjen, vår avgående ordförande (och med mig själv) så kändes det ändå helt rätt att axla ordförandeskapet och jag ser med glädje fram emot ett spännande och utvecklande år!

Under förra året såg styrelsen ett behov att ett mer långsiktigt arbete i föreningen både vad gäller politiska och strategiska frågor. Några av de frågeställningar som jag själv tycker är viktiga att jobba med under kommande verksamhetsår är t.ex: Vilka politiska frågor vi ska lyfta fram? Hur ser våra prioriteringar ut? Hur ska Vänsterpartiets politik kommuniceras till Huddinges invånare? Hur får vi fler medlemmar engagerade?

När jag själv har varit ute i våra olika kommundelar har jag också slagits av att det finns behov av att lyfta olika frågor på olika platser. Även sättet vi kommunicerar vår politik kan behöva vara olika beroende på var vi befinner oss. Det är många frågor som styrelsen kommer att arbeta med under året. Självklart även i diskussion med medlemmarna och med kommungruppen. Det är ju redan nu dags att börja planera det strategiska arbetet inför valet 2018!

Har ni några förslag inför kommande år så skicka dom gärna till [email protected].

Jag ser fram emot kommande år tillsammans med er!

Allt gott!

Stefan Langendorf