Aktivistnätverk för vänsterpartister i Stockholm

I Vänsterpartiet Storstockholm, har ett aktivistnätverk nyligen startats upp. Idén med nätverket är att fler medlemmar, nya som gamla, ska ha fler möjligheter att vara aktiva i partiet.

Vänsterpartiets Framtidskommissions hemsida, berättar Seluah Alsaati, en av initiavtagarna, om varför nätverket har startats:

– Jag och de andra som initierade nätverket jobbade flitigt under valrörelsen och kände efter valnatten att det var nödvändigt att fortsätta aktivera sig. Förutom att aktivera oss själva, ville vi också ge en möjlighet till nya medlemmar som sökt sig till partiet att bli engagerade så snabbt som möjligt. Tanken med nätverket är att bygga upp aktivism på distriktsnivå.  Vi vill inte konkurrerar med partiföreningarnas verksamhet utan vara ett komplement till de personer som vill göra något utöver partiföreningen eller de som av andra skäl vill göra saker på distriktsnivå. (…) Jag tror att många av de unga som blivit medlemmar i Vänsterpartiet skulle trivas i nätverket eftersom de flesta av oss är unga själva och öppna för nya idéer.

Nätverket kommer under april och maj bland annat ordna dörrknackning i Hässelby, för att fråga om hur Hässelbyborna upplever sin välfärd.

Har du idéer kring vad aktivistnätverket skulle kunna göra, eller vill du själv vara med? Skicka ett mail till [email protected], så blir du kontaktad och får information om kommande aktiviteter.