8:e mars  Internationella kvinnodagen

KvinnomärkeInternationella kvinnodagen kommer vi Huddinge uppmärksamma genom att under dagen dela ut flygblad. Vi uppmärksammar det våld och förtryck som kvinnor utsätts för av män. Varje år dödas i genomsnitt 13 kvinnor av sin nuvarande eller tidigare partner. Vänsterpartiet har i flera år krävt att det ska tillsättas en Haverikommission för varje dödad kvinna. Tusentals kvinnor och barn söker skydd varje år på landets kvinnojourer.

Engagera dig! Kom och dela ut flygblad med oss. Vi kommer att finnas mellan

Kl.7.30 till 08.00 vid Huddinge centrums pendeltågstation.(ev. Kl.07.00)

Kl.11.15 till 12.00  vid Flemingbergs pendeltågstation.

Ca kl. 7.00 till 08.00 vid Skogås och sedan Trångsunds pendeltåg station.

Vi ser gärna att någon även delar ut i Vårby gårds pendeltågstation.

Vi som delar ut flygblad och som du kan kontakta (eller kom och anslut) är: Stefan Langendorf, Britt Björneke, Alfonso Cornejo, Sonia Benevante och  Millaray Rubilar

OBS! Enligt tidigare information: Under kvällen kl.18.00 är alla kvinnor i partiet välkomna att fira 8.e mars med IFFI.

Maila Millaray Rubilar för mer information om utdelningen och om kvällens evenemang