Medlemmar

RÖD DAG 27/8!

Tillsammans för en starkare vänster!
Vänsterpartiet Storstockholms regionala vänsterdag

Den 27 augusti fyller vi ABF-huset på Sveavägen, 41 i Stockholm med politiska samtal, workshops och föreläsningar. Dagen inleds klockan 09.30 och avslutas 15.30, däremellan kommer drygt 30 programpunkter att gå av stapeln.

Programmet har tagits fram efter förslag från nätverk, kommunala grupper, partiföreningar och enskilda medlemmar och innehåller bland annat samtal om varför Botkyrka inte arbetar med integrationspolitik, inspiration för arbetsglädje i partiföreningen, föreläsning om hur man överlever zombiekatastrofen och visning av en dokumentärfilm om Tantpatrullens arbete för rättvisa pensioner.

Dagen avslutas med en högtidlig samling med tal av Jonas Sjöstedt samt veterannålsutdelning. Du hittar programmet i sin helhet här (pdf)Här hittar du Facebook-evenemanget.

Det är gratis att vara med under dagen och det kommer att finnas barnpassning under hela dagen. Flera programpunkter teckentolkas.

Ta med dig dina vänner och kamrater så ses vi den 27 augusti!

➤ DATUM: 27 augusti.
➤ TID: 09.30-16.00.
➤ PLATS: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm.
➤ Hjälp oss gärna sprida vårt facebookevenemang: FACEBOOKEVENEMANG