Jobba med oss för valvinst i Huddinge

Vänsterpartiet är fjärde största parti i Huddinge och siktar på att gå ännu mer framåt i valet 2022. Vi har drygt 260 medlemmar och 20 förtroendevalda med olika bakgrunder och erfarenheter som möts i vårt gemensamma engagemang för ett jämlikt, jämställt, klimatsmart och medmänskligt samhälle. Nu förstärker vi vår organisation med ett valombud som vill hjälpa oss att vinna valet och kommer ha huvudansvaret för att praktiskt organisera vår valrörelse.

Du kommer att vara spindeln i nätet av vår valrörelse och arbeta med att planera, genomföra och utvärdera valarbetet. I början av din tjänst kommer du att arbeta mer strategiskt och planerande, för att i brinnande valrörelse arbeta betydligt mer ”hands on”. Det kräver både stor flexibilitet och kreativitet. För att trivas i rollen behöver du vara en god organisatör och strateg med stor initiativförmåga, samtidigt som du tycker om att samarbeta med och motivera andra människor. En stor del av arbetet handlar om kommunikation och erfarenhet från liknande arbete är en förutsättning. Självklart har du god kännedom om Vänsterpartiets politik och delar partiets värderingar.

Ditt arbete kommer att ledas av styrelsen och arbeta nära vår gruppledare, politiska sekreterare, styrelse, valledare och våra förtroendevalda samt hålla kontakter med distriktet och närliggande partiföreningar. Arbetet utgår från kommunhuset i Huddinge och partiföreningens lokal på ABF-huset i Huddinge, en del av arbetet kommer också kunna utföras på distans.

Arbetsuppgifter:

• Organisation av valrörelse
  • Planera och genomföra evenemang, flygbladsutdelningar, affischeringar och andra aktiviteter
  • Ansvara för det administrativa valarbetet med tillstånd, inköp, material, kontakter med distriktet, bokning av förtroendevalda och schemaläggning av aktiviteter
  • Peppa och motivera våra medlemmar att engagera sig i valrörelsen
  • Stötta politisk sekreterare i framtagande av relevant valmaterial såväl fysiskt som digitalt i text och bild
  • Sköta partiföreningens kommunikation i sociala medier
  • Samarbeta med medlemmar, styrelsen, valledare, andra partiföreningar, distriktet och närliggande organisationer
  • Löpande utvärdera aktiviteter, samt genomföra en större utvärdering av valrörelsen

Krav:
B-körkort

Önskvärda kvalifikationer:

• Erfarenhet av att bedriva kampanjarbete
  • Erfarenhet av arbete med kommunikation
  • Erfarenhet av projektledning och/eller arbete som valombud eller liknande uppdrag
  • Erfarenhet av utvärderingsarbete
  • Erfarenhet av engagemang i förening eller ideell organisation, exempelvis genom styrelsearbete
  • God datorvana, eftersom du kommer att arbeta i olika digitala miljöer

Meriterande:

• Engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisation
  • Erfarenhet av arbete med grafisk design
  • God kännedom om partiets målgrupper
  • Kunskap om Huddinge Kommun
  • För tjänsten relevant utbildning

Upplysningar:
Omfattning: 60 % men kan öka upp till 100% i valrörelsens slutskede. Oreglerad arbetstid tillämpas, vilket innebär arbete på såväl kvällar som helger.
Varaktighet: från 1/3–22 eller enligt överenskommelse, till och med 31/10 2022.
Lön: Enligt gällande kollektivavtal för valombud inom Vänsterpartiet.

Ansökan:
Vill du jobba med oss? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Frågor om tjänsten kan även ställas till vår gruppledare [email protected] . Vi intervjuar löpande tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Givetvis återkopplar vi genom hela processen!